ZPĚT





Export do XLSX
Export do XLS
Export do CSV
Drag a column header here to group by that column
Unikátní
Datum
Na jakém typu střední školy pracujete?
Vaše funkce ve škole?
Jaké je vaše vzdělání?
Jak dlouho zastáváte funkci metodika prevence/ výchovného poradce?
Jak byste definoval/a problémové chování?
Jaké jsou podle Vás nejvýraznější projevy problémového chování?
V jaké míře a jak často se setkáváte u Vás ve škole se žáky s problémovým chováním?
Jakým způsobem se snažíte předcházet problémovému chování? Co pro to děláte?
Znáte minimální preventivní program?
Kdo se u Vás ve škole podílí na minimální preventivní program?
Pomáhá Vám minimální preventivní program v řešení problémového chování? Pokud ano, tak v čem?
Používáte nějaké metody či nástroje pro zjišťování problémového chování?
Do jakého stupně podpůrného opatření máte žáky s problémovým chováním zařazeny?
S kým spolupracujete v rámci intervence problémového chování?
ANO4/12/2017 12:03 PMIntegrovaná střední škola odbornáškolní metodik prevenceVUT FE, UPOL14 let"Vše mi projde, nějak to dopadne, hlavně mi dejte pokoj a nic po mně nechtějte!"Vulgarita, agrese, bezohlednost, šikana, kyberšikana,...Denně, v každé třídě je min jeden takový žákIndividuální přístupANOVýchovný poradkyně, školní psychologObecně ano, nastavuje rámecdotazníkové šetření, pohovor se žáky, třídním učitelem, vyučujícími,....Do druhéhoPPP
ANO4/12/2017 12:31 PMSOŠ a SOUŠMPVŠ pedagogického směru + ukončené studium pro výkon spec. činností (ŠMP)3 roky chování, které poškozuje samotného žáka, znemožňuje funkční komunikaci, brání ve vzdělávání žákovi samotnému i jeho okolí, je důsledkem nezvládání vlastních emocí, případně nezvládnutých strategií a zásad chováníneplnění povinností (docházka, studijní úkoly školní i domácí...), agresivita (verbální i fyzická, zaměřená i proti sobě), neschopnost komunikace (uzavřenost, nevyžádání si pomoci), problematické vztahy s okolím (dospělými, vrstevníky), prospěch neodpovídající schopnostem žáka...častěji = drobná zanedbávání povinností a nerespektování pravidel méně často = závažnější potíže (pocity vyčlenění z kolektivu, sebedestruktivní stavy, zneužívání návykových látek, záškoláctví)nastavením pravidel účinné pomoci - existence školního poradenského střediska, vzájemná informovanost pedagogů / žáků / rodičů, funkce školního psychologa, školní klima (otevřené, přátelské)ano (spoluvytvářím)oba metodici prevence a další členové školního poradenského střediska (metodici pro prevenci závislostí, metodik adaptačních kurzů)ano - jasně daným postupem při řešení vzniklých situací, skladbou preventivních aktivit pro žákyschůzky s TU, vzájemná informovanost učitelů v případě potřeby, vstupní dotazníky žákůstupeň 1 - individuální péče, řešení aktuálně vzniklých situací - konzultace s psychologem, práce s žákem, kolektivem třídydle potřeby - ostatní učitelé, rodiče, SVP, PPP a SPC, OSPOD, Policie ČR, Klokánek aj.
ANO4/12/2017 1:51 PMSOŠVých.poradkyně2 rokyChování, které se vymyká normám chování.neuznávání autorit, neuznávání šk. řádu, drzost, neomalenost, vykřikování, manipulace se školním majetkem, nošení látek do školy, šikana spolužáků, učitelů ....Přibližně 4 případy za šk. rok.Besedy, preventivní akce.ANO.Na programu se podílí šk. preventista.Ano, ve všem.Dotazníky, rozhovory, hry.První či druhý, záleží na obtížích a projevech,.se všemi vedenými
ANO4/17/2017 7:42 PMSOŠvýchovný poradce9 LETMAJÍ RŮZNÉ PODOBY, NELZE JEDNOZNAČNĚ DEFINOVAT, NAPŘ. PŘI PORUŠENÍ ŠKOLNÍHO ŘÁDU, ALE NEMUSÍ TO BÝT JEN TOŠIKANAOBČASADAPTAČNÍ KURZY, OTEVŘENOU KOMUNIKACI, INFO O TOM, KDE HLEDAT POMOC, VYSVĚTLOVÁNÍ, UVÁDĚNÍ PŘÍKLADŮ PRAXEANOMETODIK PREVENCEV POSTUPECHDOTAZNÍK B3 A PODOBNÉRŮZNĚPODLE SITUACE
ANO4/17/2017 8:06 PMSOŠ a SOUVPPF Hradec Králové- RJ-D, UHK-NJ, PF Olomouc-Speciální pedagogika2 rokyNedodržování základů slušného chování, záškoláctví, vulgární chování, neplnění základních povinností- nepřipravenost na výuku, nezájem o studiumNerespektování, vulgaritaVelmi častoPostihy v rámci školního řádu, domluva - vše neúčinnéAnoVedeníNeNe1.-3.Rodiče, PPP, SPC, OSPOD, Riaps, Policie ČR
ANO4/17/2017 9:01 PMstřední odborná škola (maturitní obory i učební obory)učitel a výchovný poradce VŠ technického směru Speciální pedagogika - rozšiřující studium Specializační studium pro výchovné poradce Specializační studium pro metodiky prevence 10 let spojené funkce metodik prevence a výchovný poradce nyní 3 roky pouze výchovný poradceProblémové chování žáka je chování dítěte, které překračuje očekávané projevy chování vzhledem k věku a k situaci, kontextuVyrušování, neplnění příkazů a úkolů vyučujících, nenošení pomůcek, opakované pozdní příchody, nerespektování vyučujících a časté vyvolávání sporů s vyučujícími, aby na sebe upozornili a získali obdiv a úctu vrstevníků - pozitivní sociální status, zkoušení posouvání stanovených hranic chování ve výuce, netolerantní chování ke spolužákům popřípadě i vyučujícím - může vest až k šikanování včetně kyberšikany spolužáků i vyučujících. Někdy krádeže i ve škole a ničení majetku a vandalismus. Rizikové chování - kouření v budově školy, na školních akcích, experimentování s drogami ve škole, ale i mimo ni, propagace extremistických skupin, symbolů. Největším problémem je záškoláctví aj. Skoro každý den - nekázeň, nerespektování vyučujících, záškoláctví, netolerantní chování. Požadujeme dodržování školního řádu, při nedodržování udělujeme výchovná opatření, provádíme pohovory s žáky a jejich rodiči (občas jsou vytvořeny pro problémové žáky výchovné plány). Informujeme žáky, jaké chování je netolerantní, proč je šikanování nebezpečné a koho mají informovat, pokud se sami nebo jejich spolužák stane terčem šikany - programy neziskovek o šikanování , v hodinách OBN. Pro žáky jsou také organizovány workshopy a programy drogové problematiky - informovanost žáků o škodlivosti jednotlivých drog. Dále programy pro posílení asertivního chování a sociálních dovednostíMáme pro každý rok vytvořen MPP. Školní metodik prevence ve spolupráci s výchovným poradcem. Ano - stanoveny postupy, jak postupovat při problémovém chování žáků. Každý rok provádíme dotazníkové šetření žáků prvních a druhých ročnících v druhém a čtvrtém čtvrtletí - zjišťování klimatu jednotlivých tříd a problémového chování žáků. Většinou do prvního stupně, žáci s ADHD v druhém stupni - stanovuje ŠPZ hlavně s rodiči, PPP, OSPOD, Policie ČR, KAPPA - HELP, dorostoví lékaři
ANO4/17/2017 10:20 PMstřední průmyslová školaŠMP, TU, pedagogVŠ pedagogického směru pro SŠ + dvouleté akreditované vzdělávání pro ŠMP8 letZ různých pojetí lze asi nejvýstižněji shrnout, že problémové chování žáka je chování dítěte, které překračuje očekávané projevy chování vzhledem k věku a k situaci, kontextu, nese v sobě negativní konotace. Pojem je tedy výsledkem sociálního konstruktu. Označujeme tak ty situace, kdy se dítě ve svých projevech opakovaně odlišuje od očekávatelné vývojové a sociokulturní normy chování dané věkové skupiny.agrese, neschopnost sebereflexe a sebekontroly, psychické problémy, neschopnost uznat jakoukoli autoritu, nezájem o vlastní budoucnost, neschopnost komunikace s ostatními, nedostatečná socializace v rámci rodinyobčas a v obvyklé mířeviz. MMP dostupný na stránkách školyviz. odpověď8ŠMP, učitelé, vedení školy, VPano, pokud se jedná např. o další vzdělávání ŠMP a pedagogů v různých oblastech problémového chovánímapa školy, schůzky studentské rady, pravidelné každoměsíční porady pedagogů. třídnické hodiny nerozumím otázce (podpůrná opatření se používají pro žáky s problémy ve vzdělávání, tj. řeší je VP)ostatní učitelé, rodiče, PP, Police ČR
ANO4/18/2017 8:24 AMstřední odborná školaučitel, metodik prevenceFF - obor sociologie a andragogika8 letchování, které jedinci brání se začlenit se do společnosti a žít v ní v souladu s většinově uznávanými hodnotami a normamizávislosti, sebepoškozování, šikanav maléposilování sebevědomí žáků, vytváření pozitivní atmosféry na školeanometodik prevence, výchovný poradce, vedoucí vychovatelkav zamyšlení nad cíli prevence a prostředky jejich dosahovánísociometrický dotazník B32učitelé rodiče PPP
ANO4/18/2017 10:49 AModborné učilištěvýchovný poradceMagisterské, studium výchovného poradenství 2 roky.9 letNeakceptování autority, drzost, neplnění základních povinností žáků, neustálé používání mobilního telefonu.Šikana, opozice, vůči vyučujícím.Ve střední mířePreventivní pohovory se žáky a jejich zákonnými zástupci, semináře, besedy.AnoMetodik prevence patologických jevůAno, v uplatnění postupu při setkání s vých.problémy, drogami.Besedy se žáky, spolupráce s třídním učitelem a učiteli odborného výcviku.Do prvního stupně.TU, UOV, rodiči, školním psychologem, metodikem prevence, OSPOD, méně s Policií ČR.
ANO4/18/2017 8:28 PMStřední odborná škola, střední odborné učiliště a odborné učilištěspeciální pedagog, výchovný poradce, metodik prevenceVysokoškolské v oboru Speciální pedagogika, Edukace jedinců s více vadami Doplňkové studium pro stávající výchovné poradce Kurz pro školní metodiky prevence 15 letTakové, které přesahuje obvyklé normy jednání a chování u jedinců v určitém věku.Vzhledem k tomu, že jsem na střední škole, lze usuzovat, že toto chování je uzjevné již od prvního stupně základní školy. - nevhodné až hrubé a sprosté vyjadřování - problémy s uznáváním autorit - maladaptace (snížená schopnost přizpůsobit se požadavkům školy) - nezřídka patologické rodinné prostředí, které žáky v jejich neadekvátním chování podporuje Téměř denně, patříme mezi největší školy v republice a máme i speciální školství. Většinou se dá problémové chování rozkomunikovat nebo řešit aktuálně dle potřeby. Žáka jsme ze školy ještě nikdy nevykázali.Individuální konzultace, konzultace s vyučujícími, rodiči, v případě potřeby kontaktujeme OSPOD. Jestliže se objeví problémové chování, žák bývá odeslán ke mě na pohovor.Ano, každý školní rok ho vypracovávám.Ředitel školy, zástupci (teorie, praxe, domova mládeže), bezpečnostní technik.V rámci MPP je vydána (přílohou) směrnice dle požadavků MŠMT - návykové látky + další negativní jevy, ve směrnici je přesný postup, kterým se vyučující řídíObčas využívám Test barevně sémantického diferenciálu a Dotazníky B3 k hodnocení třídních kolektivů - umožňují záchyt problematických žáků. Nevýhodou je poměrně časově náročné vyhodnocování.2 - 3Střediska výchovné péče, OSPOD dle bydliště žáků, PČR, Městká policie, K centrum, PPP, SPC, kliničtí psychologové, kooperace s výchovnými poradci základních škol, neziskové organizace
ANO4/18/2017 9:21 PMStřední odborná školaVýchovný poradceVysokoškolské,absolvovala jsem doplňkové studium metodika prevence sociálně patologických jevů na JU včetně závěrečné práce týkající se analýzy drogové scény v Jihočeském kraji,dále jsem absolvovala studium výchovného poradenství na JU,dále jsem absolvovala studium Krizové intervence a pracuji jako sociální pracovnice na Lince důvěry.12let výchovný poradceZkuste si odpovědět samaOdmítání autority,odmítání zavedených pravidel,neochota podřídit se.Nelze odpovědět. Špatně položená otázka.Škola pořádá adaptační kurz, kde jsou problémoví žáci vytipovaní. Dále třídní učitel vytipovavá problémové žáky podle prospěch,podle výchovných opatření, ale i žáky,kteří přestoupili z jiné školy. To jsou možní problémoví žáci,kteří mohou odejít ze vzdělání.AnoTo je věc metodika prevence.NeNeŽáci s problémovým chováním nejsou zařazeni do žádného PLPP. Rodiče,OSPOD, Středisko výchovné péče, Policie, Středisko pro rodinu a mezilidské vztahy,.....
ANO4/19/2017 10:35 AMstřední odborná školaučitel, metodik prevence a projektový manažerVŠE, DPS, Kurz metodika pr.8 letohrožující zdravý vývoj žáka a ohrožující jeho okolíkaždý rok jiné - záškoláctví, lhaní, krádež, užívání návykových látek, nevhodné způsoby komunikacerůznéMPP, projekt podpořený grantovým systémem města, přednášky a workshopy dalších organizací, spolupráce s rodiči, SVI - spolupráce s dalšími dotčenými orgányanojá a vedení školyv ujasnění si výskytu problematického chování a jeho prevenceurčitějak kohose všemi, se kterými je to u daného případu vhodné Poznámka: Nezlobte se, ale vzhledem k tomu, že se dotazníkovými šetřeními profesně zabývám, nezdá se mi váš dotazník z hlediska koncepce pouze formou otevřených otázek a jejich stylizace, zcela na místě. Nedokáži si představit, že Vám jeho sumarizace něco vypoví. Ale rozhodně se nenechejte mým názorem ovlivnit v dalším studiu. Hodně úspěchů. I. H.
ANO4/19/2017 11:44 AModborná střední školaučitelkaVysokoškolské10letProblémové chování žáka je chování dítěte, které překračuje očekávané projevy chování vzhledem k věku a k situaci, nese v sobě negativní konotace. žák se ve svých projevech opakovaně odlišuje od očekávatelné vývojové a sociokulturní normy chování dané věkové skupinyTestování komunikačních hranic Vyrušování Šikana Zapomínání pomůcek Nerespektování výchovných autorit Záškoláctví Rizikové chovánNejvíce se setkáváme se záškoláctvím, pak se šikanoupřednášky, besedyanoŠMP, ředitel a zástupce školykyberšikana, šikana - konzultace s VProzhovory, dotazníkynejsou zařazenyučitelé, rodiče, PPP a Policie ČR
ANO4/20/2017 9:44 AMstřední odborná škola - učiliště + maturitní oboryvýchovná poradkyněVŠ + výchovné poradenství na Masarykově ě Brno13 letChování, které vybočuje v rámci společenských norem a norem daných školním řádem. Záškoláctví, absolutní nezájem o vzdělání, agresivita.co je pro vás "míra". Z pohledu % asi 5-10 % žáků má nějaké problémové chování.Působením školního parlamentu, přednáškami na různá témata, individuálními pohovory.AnoŠkolní poraenské pracovištěAno, prevence je vždy první a nejdůležitější část předcházení negativním jevům.Individuální přístupy formou schůzek či pohovorů, informace od třídního učitele. Těžká odpověď, žáci se svým chování projeví samy, škola nemá ze ZŠ žádné informace o problémovém chování žáka, rodiče SŠ také neinformují.Do 1. stupněSpoulpráce s: - třídními učiteli - poradenskými zařízeními (PPP, SPC, apod) - neziskovými organizacemi, zabývající se problematikou mládeže